Rol als regisseur
Als jong meisje stond ik al op het podium, te zingen in een koor, te dansen met een balletgroepje van de muziekschool. Later werd dat een heuse dansgroep bij opera’s en operette’s en daarnaast deelnemen aan de (school)musicals en taalavonden met zang, dans en presentatie. Gevolgd door optredens met een popgroep en zang, dans en acteren in het muziektheater. Vanuit het vak drama aan de pedagogische academie nam ik de nodige kennis en ervaring met kinderen mee. Vanaf het podium leerde ik veel over hoe het achter de coulissen van het theater werkt, hoe je een voorstelling opbouwt. Spelenderwijs maakte ik me regietechnieken eigen, kwam het begeleiden en coachen van spelers op mijn pad. Een autodidact, dus.
Door inhoudelijkheid en creativiteit met leiderskwaliteiten te combineren komen er sterke presentaties tot stand. Vanuit mijn journalistieke achtergrond en later als communicatieadviseur ontwikkelde ik presentatietechnieken en het schrijven van teksten voor presentaties en performances. Het integreren van communicatiedoelen in een presentatie is één van mijn sterke kanten. Zo ontstaat een karakteristiek stuk of show die past bij de opdrachtgever of specifiek aansluit bij het publiek.

Rol als floormanager
Soms is een complete regie niet nodig om een goede show neer te zetten, maar is het regelwerk vooraf en achter de coulissen voldoende om een goed lopend geheel te realiseren. Bij kleinere producties of aanvullend bij grote shows heel geschikt.